
Obiceiurile noastre alimentare se schimbă. Acest lucru are un impact profund asupra sistemelor de producție și de aprovizionare.
Consolidarea gamei de produse proaspete, aprovizionarea locală, dezvoltarea produselor bio, controlul calității prin intermediul produselor Carrefour, formarea treptată a angajaților în aceste aspecte, păstrarea biodiversității prin încurajarea practicilor responsabile, acestea sunt angajamentele noastre ferme.
La fiecare zece ani, în Franța dispare teren arabil echivalent unui departament francez(1) (supraexploatare, irigarea excesivă, aplicarea de substanțe chimice, trecerea repetată a mașinilor agricole grele, poluarea...).
Sursa: La France et ses campagnes 2025-2050 Meilleure qualité des produits (Franța și câmpiile sale 2025-2050 O calitate mai bună a produselor)
Consolidarea colaborărilor cu producătorii
- Compania cea mai implicată în dezvoltarea agroecologiei din Franța, pentru a reduce sau chiar a eradica utilizarea pesticidelor pentru dezvoltarea biodiversității prin liniile de calitate Carrefour
- Unul dintre primii parteneri care ajută fermierii să treacă la agricultura bio
464 464
464 de linii de calitate Carrefour, aproape 25.000 de producători parteneri în întreaga lume
Promovarea producțiilor naționale și locale
În Europa, 73% din produsele alimentare Carrefour provin de la furnizori naționali/ și 97% în Argentina și Brazilia

Democratizarea produselor bio
- Peste 9.000 de referințe bio în cadrul Grupului
- Lansarea liniei de produse Carrefour Bio în 2017 în Argentina
În Franța
- În 2018: lansarea a 100 de produse noi Carrefour Bio
- Până în 2020: ajutor pentru conversia la bio a 500 de producători
Cele mai exigente caiete de sarcini de pe piață
- Eliminarea tuturor substanțelor controversate
- Dezvoltarea unor linii zootehnice fără antibiotice (pui, porc, vită...) sau a unor linii de legume fără insecticide, erbicide sau pesticide (roșii, kiwi, broccoli, căpșuni...)
- 100% din puii, porcii și vitele din linia de calitate Carrefour sunt hrăniți fără OMG-uri
- O ofertă dezvoltată sistematic în colaborare cu clienții noștri, cu peste 200.000 de degustări în magazinele noastre, planificate pentru 2019
- Angajament de a reduce cu 5% cantitatea de ambalaje pentru produsele marca Carrefour până în 2020
Garantarea securității și a trasabilității produselor alimentare
- Consolidarea securității alimentare în lume
- 100% din locațiile de producție ale produselor din marca Carrefour sunt certificate sau auditate
- În Franța, implementăm progresiv tehnologia blockchain în toate liniile noastre de calitate (pui, roșii, ouă, brânză, lapte, miere, chiftele din carne tocată, somon norvegian)
50000 50000
Peste 50.000 de produse analizate începând din 2017

Încurajarea practicilor responsabile pentru conservarea biodiversității
- 1 pește vândut din 2 trebuie să provină din pescuitul durabil până în 2020
- În Franța, am fost primul distribuitor care a oferit semințe tradiționale și comercializează fructe și legume organice provenite din acestea. Datorită acestei inițiative, legea s-a schimbat, iar Bruxellesul a permis producătorilor să vândă în mod liber aceste semințe tradiționale. Acesta este un uriaș pas înainte pentru biodiversitate